maandag 25 maart 2013

Kwartduatlon Geluwe - 24 maart 13

Kwartduatlon (11.8 km lopen - 37.6 km fietsen - 5.9 km lopen)

Mijn eerste kwartduatlon. Vriestemperaturen, ijzige wind, en een heuvelend parcours. "Ideale" omstandigheden ?? Van de 132 ingeschreven atleten kwamen er slechts 69 aan de start. Jammer voor de organisatie.

Mijn eigen tempo gelopen tijdens eerste loopproef, waarbij halverwege de tweede loopronde ploeggenoot Davy kwam aansluiten. Samen de wisselzone in. Handschoenen af, extra windvestje aan, helm aan, handschoenen aan. Wat een gedoe bij zo'n koud weer.
Eerste fietsronde "gat" toegereden op een atleet van TRIGT die enkele tientallen meter voor mij reed, wat me aardig wat krachten kostte. Een derde atleet kwam aansluiten. Alleen rijden was geen optie gezien de strakke wind, dus bleven we samen. Op het einde van de kasseistrook moesten we met 2 verder, na een lekke band van de derde compaan. We bleven samen met 2, en elk deed zijn werk.
Bij het afstappen van de fiets net voor de wisselzone, een pijnscheutje in mijn rechterkuit door een verkeerd manoevre. Hopelijk zonder veel erg, de komende dagen.
De laatste proef verliep redelijk moeizaam, maar kon mijn plaats behouden.
Tevreden met het resultaat, al moet het lopen nog beter.

Resultaat: 2:37:59 - 39ste plaats algemeen op 69 deelnemers - 20ste plaats op 29 finishers cat. H24

http://uitslagen.3athlon.be/pdffiles/2013/geluwe2013/geluwe2013_kwart_scratch.pdf

Details:

Run 1: 52:04 (46ste looptijd) - 13.6 km/h
Bike: 1:16:19 (37ste fietstijd) - 29.6 km/h
Run 2: 29:36 (41ste looptijd) - 12.0 km/h

Geen opmerkingen:

Een reactie posten