maandag 18 maart 2013

Grand Raid Nisramont - 17 maart 13

Grand Raid Nisramont in duo-team: 8.3 km trailrun - 23 km mountainbike - 5.3 km runbike

Resultaat: plaats 50 op 137 deelnemers

Tijd: 3:57:03

Details:

Trailrun: 53:43
Bike: 2:22:26
Runbike: 40:54

http://www.sport-events.be/new/wp-content/uploads/grandraid2013.pdf

Officieel filmpje Grand Raid Nisramont 2013: http://www.youtube.com/watch?v=j3RRCOygA08

Samen met vriend en Boskantrijder Wim Mouton aan de start van mijn eerste "Raid". De dag voordien nog een paar trailschoenen aageschaft en vertrokken waren we.
De eerste trailrun verliep vlot met enkele gladde afdalingen en steile beklimmingen. Hier en daar een boom vastgrijpen voor wat meer stabiliteit. Af en toe eens genieten van de mooie natuur en weer vooruit. So far, so good.
De mountainbikeproef was zwaar. Door de iets warmere temperatuur lag de ondergrond er loodzwaar bij. De afdalingen waren technisch en zeer glibberig, de beklimmingen waren zwaar. Waar we gisteren nog naar boven reden tijdens de verkenning, stond ik nu veelal te voet.
Na 12 km begon de mechanische pech met de mountainbike. Een stukje van de kooi van mijn achterderailleur was verdwenen waardoor mijn ketting blokkeerde. Aan de bevoorrading probeerde ik het euvel voorlopig te herstellen met een spanbandje. Terug vertrokken, maar na een tweetal km sloeg mijn derailleur in het wiel en moest ik te voet verder. In Maboge beslisten we mijn fiets achter te laten bij onze supporters en te voet verder te gaan.
De steile klim vanuit Maboge op de weg en offroad te voet ging goed, soms vlugger dan de deelnemers op mtb. Al lopend kon ik zowaar een aantal plaatsen opschuiven, en ook de klim "the beast" ging makkelijker zonder fiets.
Op 1 km van de wisselzone kreeg ik nog een vervangfiets aangeboden van onze sympathieke weekendhuisgenoot Kathleen, waardoor ik even op adem kon komen.
De runbike aangevat zoals afgesproken: ik met loopschoenen, Wim met fietsschoenen. Na een 3-tal km voelde ik dat het beste bij mij er af was. Ik was dan ook blij dat Wim tijdens de afdaling even over nam bij het lopen.
Nog 1 maal door de wei, waar we een tiental meter voor de finish door het knappe fietswerk van Wim, nog een team konden voorbijgaan. Een geslaagde eindspurt !!
Moe maar voldaan, met een mooie 50ste plaats. Zonder pech met de fiets zat een top 40-plaats er in.
De trailrun heb ik alvast ontdekt, smaakt naar meer !
Dank aan Wim, dank aan alle supporters voor de support en de aanmoedigingen. Dankuwel Leentje, Stan en Miel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten