dinsdag 9 juni 2015

Halve Marathon Mc Bride Ieper-Poperinge - 7 juni 2015

Vandaag voor het eerst aan de start van een halve marathon. Een doorgedreven training, met weinig of geen stress in de startbox op de grote markt van Ieper.
Gisteren nog 105 km gefietst en 5 km los gelopen, een topprestatie hoef ik niet te verwachten.

Nu ik toch aan de start sta, hoopte ik te finishen in 1 u 30 min. De weersomstandigheden waren in alle geval ideaal. De entourage eveneens, met Christophe Verhelst als begeleidende fietser kon het niet "mislopen".

Na een behoedzame start, kwam ik al snel in het vooropgestelde ritme van 4:15/km. Na 5 km en een tussentijd van 00:20:55 mochten de begeleidende fietsers de lopers vervoegen. Wat een luxe: drinken en energiegels op het tijdstip dat je zelf wilt, idealer kan niet.

Na km 7 kreeg ik het gezelschap van 2 andere lopers die hetzelfde doel voor ogen hadden, finishen in 1 u 30 min. De verstandhouding was top.

Bij de passage in Elverdinge kwamen we door rond plaats 110.
Tussentijd 10 km: 00:42:21, een 20-tal seconden voor op schema, gemiddelde hartslag rond de 165 slagen per minuut. Zo lang mogelijk onder mijn anaerobe grens van 168 blijven was de boodschap, de weg is nog lang.

Tussen km 10 en 15 hing de hartslag nog wat de hoogte in (rond de 168), maar het gevoel was goed.

Tussentijd 15 km: 01:03:25, nog altijd op schema, al moesten we één van onze metgezellen achterlaten. De moraal was goed, want we bleven nu atleten inhalen (en ook achter ons laten). Super !

Tussen kilometer 17 en 20, werd het tempo ietsjes opgedreven, en kregen we nog een stuk oplopende weg voorgeschoteld. Mijn collega-loper nam nu de kop. Eénmaal boven, nog een 2-tal kilometer, sein voor mij om een tandje bij te steken richting finish. Met een hartslag van 175 en meer, richting eindsprint, onder sublieme coaching van Christophe. Laatste kilometer afgelegd in 3 min 45 sec, nog een drietal atleten voorbijgesneld met de finish in zicht, diep in het rood (piek 185 hartslagen/minuut).
Super gevoel, dik tevreden. Wedstrijd perfect ingedeeld !

Resultaat: 01:28:44, 14,4 km/h, plaats 73/851, plaats 32/128 Heren +35, en vooral tevreden met de huidige conditie. Nog 3 maanden tot Zofingen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten