dinsdag 12 mei 2015

BK Ploegentriatlon Izegem - 1 mei 15

Als duatleet voor het eerst aan de start van een echte triatlon (Nisraman vorig jaar buiten beschouwing gelaten, waar ik nog opteerde voor schoolslag).
Samen met ETZ-teamgenoten Dave, Geoffrey, Carlos en Nicolas.

Al voor de start liep het grondig mis. 5 minuten voor de start stonden we nog in de wisselzone. Lopend op blote voeten richting start, waar de officials ons meedeelden dat we onmiddellijk konden starten. Als eerste sprong ik het water in, en begon ik aan mijn vuurdoop crawl in open water. De rest van mijn team begon iets later te zwemmen. Geen nood, want ik ben toch de traagste zwemmer. Probeerde een constant tempo te onderhouden, die ik zonder stoppen 750 meter moest kunnen volhouden, wat me ook lukte. Een hele prestatie op zich (voor mezelf dan toch). Mijn teamgenoten hadden zelfs tijd om even te pauzeren en een babbeltje te slaan met de supporters aan de oever van het kanaal.
Na 18 minuten en 42 seconden klauterden we uit het water richting wisselzone. De wissel verliep nogal traag, maar goed, we zijn hier als team.
Eens op de fiets werd snel duidelijk dat Geoffrey de beste fietsbenen had, Carlos hield zich afzijdig (met het oog op Hosingen ?). De samenwerking verliep stroef, en op de koop toe vergisten we ons bij het nemen van een bocht van parcours. Na de eerste ronde vergisten we ons een tweede maal t.h.v. de wisselzone (een parcoursverkenning kan toch nuttig zijn).
Tijdens de afsluitende run stemden we ons looptempo af op Dave (de beste zwemmer met de minst goede loopbenen), de sfeer was top, genieten.
Tevreden, als team, over de finish ! Een geslaagde kennismaking met triatlon, al is er nog veel werk aan mijn zwemkunsten.

Resultaat: 01:22:21, plaats 114/174 ploegen algemeen, plaats 95/131 herenploegen.

Swim: 00:18::42 (109)
Bike: 00:35:54 (111)
Run 00:27:44 (111)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten