maandag 20 mei 2013

Sprintduatlon Elsegem - 20 mei 13

Afstanden: 3 km lopen - 33 km fietsen - 3 km lopen

Resultaat (DSQ): 1:21:10 - 65ste plaats algemeen op 132 finishers - 37ste plaats op 66 finishers cat. H24

Details:
Run 1: 00:11:56 (73)
Bike: 00:54:46 (75), 36.1 km/h
Run 2: 00:14:28 (58)

Gezien de korte loopafstand werd er vlug gelopen tijdens de eerste loopproef. Bij het ingaan van de tweede loopronde kon ik samen met Thomas (ETZ) lopen. In een bocht verzwikte ik mijn linkervoet, aanvankelijk zonder veel erg.
Na een behoorlijke wissel, kon ik net niet aansluiten met een grote groep. Samen met Jeremy (ETZ) probeerden we de kloof nog te dichten, zonder resultaat.
Na 3 van de 5 af te leggen fietsronden belande ik in een groepje van een 6-tal man. Samen met een andere atleet namen we bijna alle kopwerk voor ons. Bij het einde van de laatste fietsronde (net voor de wissel) reed ik naar rechts ipv links richting wisselzone. Ik werd prompt gediskwalificeerd omdat ik rechts ommekeer had gemaakt op het fietsparcours. Toch de wedstrijd afgemaakt voor mezelf. Blijkbaar een pechdag.
Na de finish begon mijn linkerenkel te zwellen. Nog vlug eens binnengesprongen bij de gasten van het Rode Kruis (ijs en verband). Met dank voor de goede zorgen. Hopelijk zonder veel erg, we zullen zien de komende dagen.


 Artikel krant het Laatste Nieuws van zaterdag 18 mei 13 (met dank aan Tom Vandenbussche).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten