zondag 6 juli 2014

BK Kwartduatlon Kortrijk - 5 juli 14

Afstanden: 9/40.5/6 km, meer dan 500 hm in totaal.

Na een goede prestatie op de ploegenduatlon van vorige week, vol verwachting aan de start van mijn eerste kwartduatlon dit jaar.

Tijdens de eerste run al gauw mijn ploeggenoten van ETZ (Stefaan, Pascal, Kris en Dimitri) moeten laten gaan. Dit wordt mijn dagje niet.

Bij het fietsen een groepje kunnen vormen met enkele ingelopen atleten. Met een zwaar fietsparcours en een sterke wind, was het vooral de boodschap om niet alleen te vallen. Constant aandachtig vooraan gefietst, en enkele keren diep moeten gaan tijdens de klimmetjes.

Bij het aanvatten van de laatste loopproef besefte ik onmiddellijk hoe laat het was. Geen meter ging ik nog vooruit. Alle atleten die ik bijgebeend had tijdens het fietsen lieten mij nu ter plaatse.

Met een ontgoocheld gevoel de eindmeet gehaald.
En alsof dit nog niet genoeg was, verloren onze Duivels hun kwartfinale tegen de Argentijnen. Jammer.

Resultaat: 02:28:19 - plaats 89/133 Algemeen, plaats 47/59 cat. H24

Details:

Run 1:00:40:21 (90)
Bike: 01:15:23 (76)
Run 2: 00:32:35 (108)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten